1. Intresseanmälan
Steg ett är att du fyller i en intresseanmälan på malarosverige.se. En intresseanmälan är inte bindande och helt kostnadsfri. Efter detta tar vi kontakt med dig, och tillsammans med en av Mälarös kundansvariga kommer du överens om en tid som passar för ett första möte.
3. Renoveringen
Det är viktigt för oss att alltid vara tydliga och kommunikativa – vi vill att du som kund ska känna att du kan lita på att vi gör det vi kommit överens om. Under arbetet med ditt nya badrum fyller vi därför i ett dagligt kvalitetsprotokoll så att du kan se vad som är gjort och vad som kommer att göras under de närmsta dagarna. Protokollet hittar du i eller precis utanför ditt badrum. Om du har frågor eller funderingar under arbetets gång kontaktar du din arbetsledare.
Så här går renoveringen till:
- Rörmokaren pluggar rören och tar ner den befintliga badrumsinredningen.
- Elen kopplas ur.
- Golvet och väggarna i det befintliga badrummet rivs.
- Nytt innertak reglas för infällning av spotlights.
- Golvbrunn byts (om det är nödvändigt).
- Slang dras för el till det nya badrummet.
- Väggarna sätts igen med våtrumsskivor och innertaksskivor sätts.
- Primning görs. Golvvärme och kabel läggs ut.
- Golvet flytspacklas.
- Golv och vägg fuktspärras.
- Vägg kaklas och fogas.
- Golv läggs och och fogas och dörrfoder sätts upp.
- Vattenrör och inredning monteras.
- El, belysning, golvvärme, spotlights m.m. installeras.
- Vattenrör och inredning monteras.
- Städning utförs.
4. Ditt färdiga badrum
Mälarö tar självklart hand om städning av badrummet, så att allt är i fint skick när vi går därifrån. Innan vi är helt klara med vårt jobb har vi alltid ett avslutningssamtal tillsammans med våra kunder – vi vill höra era tankar och åsikter om arbetet och på så sätt säkerställa att vi lämnar ytterligare en nöjd kund med sitt nya badrum när vi åker från ditt hem.
5. Uppföljning
Vi kontaktar dig alltid inom 3 månader för att höra att allt fortfarande känns bra och att badrummet motsvarar dina förväntningar.